Charakter lokalnych produktów w obecnych czasach nabiera zupełnie nowego wymiaru i znaczenia. W przeszłości z bardzo wielu względów, w tym organizacyjnych, logistycznych itp., mała lokalna produkcja była wręcz koniecznością. Następnie na długi czas została zapomniana i wyparta przez duże globalne koncerny. Dzisiaj, po wielu latach regionalna wytwórczość i produkcja nieśmiało powraca. Tak zwane manufaktury ze swymi kraftowymi produktami są zauważalne w naszym otoczeniu. Często wręcz przybierają charakter atrakcji turystycznej. Powrót do przeszłości i odtworzenie tego, co dawno temu przeminęło, może stanowić ciekawe uzupełnienie i urozmaicenie dla wszechobecnej i powtarzalnej w każdym calu produkcji masowej. Każdy dobry produkt lokalny jest „tym czymś”, a odpowiednio eksponowany i historycznie umocowany ze wskazaniem prawdziwego rodowodu i genezy powstania, może stanowić doskonałe narzędzie wykorzystywane w promocji danej miejscowości i regionu. Taki produkt jest transparentny i utożsamiany z danym miejscem oraz konkretnymi osobami, często posiadającymi dużą wiedzę i doświadczenie, a pasja i pełne zaangażowanie tych osób są elementami uzupełniającymi i domykającymi cały proces.
Właśnie na takich fundamentach zasadziła się dzisiejsza Podkarpacka Destylarnia Okowity w Długiem, jej rodowód i nasycone pasją produkty są wyraźnie zauważalne na krajowym (i nie tylko) rynku kraftowych produktów alkoholowych.

https://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publication/1241/edition/723/content?ref=desc
Przykład reklamy Towarzystwa Akcyjnego budowy wagonów i maszyn w Sanoku, Czasopismo „Gorzelnik 1897”